Prawidłowe segregowanie odpadów metodą na zmniejszenie kosztów

Od dawna niestety obserwujemy zjawisko negatywnie wpływające na estetykę naszych osiedli, czyli  podrzucanie  pod  altany  śmietnikowe   i  komory  śmieciowe  odpadów   budowlanych i poremontowych. Tego rodzaju zachowania powodują, ze Spółdzielnia dla utrzymania porządku zmuszona jest zlecać dodatkowy transport, celem wywiezienia takich odpadów, ponosząc ponadto koszt ich utylizacji.

Pamiętajmy,  że   konieczność   dodatkowego  wywożenia  odpadów   to   zupełnie   niepotrzebny i niemały koszt, tym bardziej, że obecna  sytuacja  gospodarcza  nakazuje raczej  szukać   oszczędności, a nie narażać się na ryzyko ponoszenia zupełnie niepotrzebnych kosztów. W roku 2021 na dodatkowy wywóz i utylizację wydaliśmy prawie pół miliona złotych.  Są to ogromne pieniądze, które można było przecież znacznie lepiej wykorzystać, chociażby na poprawę estetyki i zwiększenie komfortu zamieszkiwania w zasobach naszej Spółdzielni.

Przypominamy, że gruz i inne  odpady  budowlane powstające w wyniku samodzielnego wykonywania remontu mieszkania należy dostarczać we własnym zakresie i na własny koszt bezpośrednio do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych   (znajdującego  się   w   Tychach  przy  ul.  Serdecznej   lub  przy  skrzyżowaniu ul. Dojazdowej i Mikołowskiej). Odpady te przyjmowane są w  PSZOK nieodpłatnie w ilości 1,0 tony rocznie/lokal mieszkalny

Jeżeli natomiast, ze względu na specyfikę robót, bądź znaczny zakres prac, remont będzie wykonywała firma budowlana lub prace takie będą wymagały uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia, to obowiązek wywozu odpadów pozostaje w gestii firmy wykonującej prace i to ona zobligowana jest przekazania odpadów na składowisko i poniesienia kosztów z tym związanych.

Ponadto pamiętajmy, że stare meble są wywożone według harmonogramu, który jest wywieszony  na tablicy ogłoszeń  znajdującej się w  klatce schodowej każdego  bloku - prosimy
o wystawianie ich pod śmietnik wieczorem, w  dniu poprzedzającym termin wywozu, aby nie zalegały  na  osiedlu przez  dłuższy czas.

Jednocześnie,  raz  jeszcze,  zwracamy  się  z  gorącą  prośbą  do  wszystkich  mieszkańców  o przestrzeganie obowiązujących zasad segregacji odpadów! Pilnujmy, aby śmieci trafiały do odpowiednich kontenerów. Pamiętać trzeba, że niezależnie od kwestii estetycznych, niewłaściwe segregowanie śmieci może skutkować podwyższeniem opłaty za odbiór odpadów  o 100%, co niestety odczują wszyscy mieszkańcy przy płaceniu comiesięcznych opłat - także ci, którzy segregują śmieci w sposób rzetelny. 

Dla przypomnienia poniżej zamieszczamy ulotkę zawierającą informacje jak segregować śmieci. (UWAGA  –  na ulotce są nieaktualne informacje adresowe  - 
od 24 października Punkt Selektywnego  Zbierania  Odpadów  Komunalnych  przy  ul.  Katowickiej   został  zamknięty,  w   zamian,  od   21  października   uruchomiono   PSZOK   na   ul.   Dojazdowej  -  przy   ul.  Mikołowskiej).